Kalıcı kuraklık toprak için sorunlara neden oluyor ve bir sonraki sıcak yaz kesin görünüyor. Almanya’daki bira fabrikaları tariflerini korumak için pes etmek zorunda.
Şerbetçiotu, Almanya’nın en büyük ihracat ürünlerinden biridir ve dünya hasadının üçte biri Bavyera’dan gelmektedir. Ancak Federal Cumhuriyet’in 1.000 yıldan daha eski büyüyen bölgelerindeki çiftçiler eşi benzeri görülmemiş bir zorlukla karşı karşıya: iklim krizi geçim kaynaklarını ve bununla birlikte Alman biralarının geleceğini yok etme tehdidinde bulunuyor.
Çünkü Pils, Kölsch, Helles veya buğday birası fark etmez: şerbetçiotu olmadan olmaz. Sürekli artan sıcak gün sayısı ve güneşli saatler, giderek artan öngörülemeyen yağışlar ve artan kuraklık sorunu, önceki tarifleri giderek daha fazla sorgulamaktadır.
Hüll’deki Hop Araştırma Merkezi’nde yetiştirici olan Anton Lutz, “Hop neredeyse tüm yaz boyunca aşırı hava koşullarına maruz kalıyor. Özellikle daha eski çeşitler bundan büyük zarar görüyor çünkü bunlar yüzyıllar önce tamamen farklı iklim koşullarında seçildiler” diyor. cumhuriyette bölge, Yukarı Bavyera Hallertau.
Geçen yıl, şerbetçiotu yetiştiricileri, özellikle hassas eski şerbetçiotu çeşitleriyle – acı geleneksel biraların en önemli bileşeni – bazı durumlarda hasadın neredeyse yarısının kaybedilmesiyle, hasat kayıplarının neredeyse üçte birini üstlenmek zorunda kaldı.
Kuraklık stresi en önemli tat özelliğini yok eder
Sorun: şerbetçiotu hızla büyüyor ve nispeten susuz. Kuraklık yıllarında, bu onun mahvolmasına neden olur. Pek çok bitki yeterli sulama olmadığı için ölüyor – ülke çapında şerbetçiotu yetiştirilen alanların yalnızca yaklaşık yüzde 20’si yapay olarak sulanabiliyor.
Çoğunlukla su tasarrufu sağlayan damla sulamaya rağmen, su yönetimi yetkilileri tarafından onaylanan kotalar, uzun süreli sıcaklar ve kuraklık vurduğunda yeterli olmuyor. Ek olarak, sıcaklık yükseldiğinde kendini özellikle rahat hisseden örümcek akarları veya hop piresi gibi daha fazla haşere vardır.
Uzman Lutz, eski çeşitlerin bitkileri tüm bunlardan kurtulursa, Eylül ayındaki hasat zamanındaki kalitelerinin hala ciddi şekilde kısıtlandığını açıklıyor. Kuraklık stresi bitkideki acı maddeleri azaltır ve bira fabrikalarının alışkın oldukları bira tadına ulaşabilmeleri için bunun iki katına ihtiyaç duyarlar.
Wiesn, Hofbräuhaus Berlin’deki Oktoberfest 2022’de dinliyor: “O’tapft” hala dinleniyor, ancak teslim olmazsa, bira endüstrisi gelecekte zor zamanlar geçirecek. (Kaynak: IMAGO/Nicole Kubelka)
Alman Bira Fabrikaları Genel Müdürü Holger Eichele, “Müşterilerimizin bira kalitesine yönelik yüksek talepleri göz önüne alındığında, maltlama ve bira yapımında harcanan son derece yüksek çaba nedeniyle nihai ürün üzerindeki etkiler mümkün olduğunca düşük tutulmalıdır” diye yakınıyor. Dernek.
Bir dereceye kadar, sorun şimdilik daha iyi yıllara ait stoklarla dengelenebilir. Meteorologların ve iklim araştırmacılarının tahminlerine göre önümüzdeki yazlar daha da sıcak ve kurak geçecek. Tek gerçek çözüm laboratuvarda yatıyor gibi görünüyor.
Yeni çeşitler hala şüphe uyandırıyor
Bu nedenle Anton Lutz ve meslektaşları, Hop Araştırma Merkezi’nde yeni çeşitler üzerinde çalışıyor. Ekip, dünyanın en iyi şerbetçiotu yetiştiricilerinden biridir ve iklime daha dayanıklı çeşitlerle gelini geleceğe hazır hale getirmeyi amaçlamaktadır. Lutz, “Çeşitler ne kadar yeniyse, bu aşırı koşullara o kadar az tepki veriyorlar” diyor. İdeal olarak, yeni şerbetçiotu çeşitleri ısıya daha dayanıklıdır, daha az sulama gerektirir, haşerelere karşı daha iyi korunur ve hem çiftçiler hem de bira fabrikaları tarafından benzer şekilde kabul edilir. Ancak ikincisi kolay değil.
Özellikle bira üreticilerinin, özellikle aroma şerbetçiotu söz konusu olduğunda, endüstride değişim konusunda isteksiz oldukları düşünülüyor. Bu, demleme işleminin sonunda daha ince tatlar sağlar. Şerbetçiotu üreticisi Lutz, “Bira üreticileri çok temkinli çünkü biranın genel izleniminin değişeceğinden ve tüketicilerin bunu kabul etmeyeceğinden her zaman korkuyorlar” diyor.
Geleneksel Alman biralarının fazla meyvemsi olabileceği endişesi özellikle büyüktür. Her bira fabrikası, yeni bir aroma türünü kabul etmeden önce, tattaki büyük sapmaları ortadan kaldırmak ve kendi tariflerini uyarlamak için birkaç yıl boyunca kapsamlı test serilerinde ısrar ediyor.
Almanya’nın en büyük bira fabrikası Radeberger’in Dresden yakınlarındaki genel merkezi. Muhtemelen yeni şerbetçiotu türleri olmadan işe yaramayacaktır. (Kaynak: Imago/Joko)
Anton Lutz, “Uygun yıllar tekrar geldiğinde ve eski çeşitler yeniden iyi büyüdüğünde, mayalama girişimlerinin bir kısmı yeniden ortadan kalkar” diyor. Bu yaklaşımın riskli olduğunu düşünüyor: “Yeni türler, iklim değişikliğinin gelecekteki zorluklarına uyum sağlamanın tek yolunu sunuyor. Uzun vadede, bira üreticileri çeşitlerini değiştirmekten kaçınamayacak.”
Şerbetçiotu, Almanya’nın en büyük ihracat ürünlerinden biridir ve dünya hasadının üçte biri Bavyera’dan gelmektedir. Ancak Federal Cumhuriyet’in 1.000 yıldan daha eski büyüyen bölgelerindeki çiftçiler eşi benzeri görülmemiş bir zorlukla karşı karşıya: iklim krizi geçim kaynaklarını ve bununla birlikte Alman biralarının geleceğini yok etme tehdidinde bulunuyor.
Çünkü Pils, Kölsch, Helles veya buğday birası fark etmez: şerbetçiotu olmadan olmaz. Sürekli artan sıcak gün sayısı ve güneşli saatler, giderek artan öngörülemeyen yağışlar ve artan kuraklık sorunu, önceki tarifleri giderek daha fazla sorgulamaktadır.
Hüll’deki Hop Araştırma Merkezi’nde yetiştirici olan Anton Lutz, “Hop neredeyse tüm yaz boyunca aşırı hava koşullarına maruz kalıyor. Özellikle daha eski çeşitler bundan büyük zarar görüyor çünkü bunlar yüzyıllar önce tamamen farklı iklim koşullarında seçildiler” diyor. cumhuriyette bölge, Yukarı Bavyera Hallertau.
Geçen yıl, şerbetçiotu yetiştiricileri, özellikle hassas eski şerbetçiotu çeşitleriyle – acı geleneksel biraların en önemli bileşeni – bazı durumlarda hasadın neredeyse yarısının kaybedilmesiyle, hasat kayıplarının neredeyse üçte birini üstlenmek zorunda kaldı.
Kuraklık stresi en önemli tat özelliğini yok eder
Sorun: şerbetçiotu hızla büyüyor ve nispeten susuz. Kuraklık yıllarında, bu onun mahvolmasına neden olur. Pek çok bitki yeterli sulama olmadığı için ölüyor – ülke çapında şerbetçiotu yetiştirilen alanların yalnızca yaklaşık yüzde 20’si yapay olarak sulanabiliyor.
Çoğunlukla su tasarrufu sağlayan damla sulamaya rağmen, su yönetimi yetkilileri tarafından onaylanan kotalar, uzun süreli sıcaklar ve kuraklık vurduğunda yeterli olmuyor. Ek olarak, sıcaklık yükseldiğinde kendini özellikle rahat hisseden örümcek akarları veya hop piresi gibi daha fazla haşere vardır.
Uzman Lutz, eski çeşitlerin bitkileri tüm bunlardan kurtulursa, Eylül ayındaki hasat zamanındaki kalitelerinin hala ciddi şekilde kısıtlandığını açıklıyor. Kuraklık stresi bitkideki acı maddeleri azaltır ve bira fabrikalarının alışkın oldukları bira tadına ulaşabilmeleri için bunun iki katına ihtiyaç duyarlar.
Wiesn, Hofbräuhaus Berlin’deki Oktoberfest 2022’de dinliyor: “O’tapft” hala dinleniyor, ancak teslim olmazsa, bira endüstrisi gelecekte zor zamanlar geçirecek. (Kaynak: IMAGO/Nicole Kubelka)
Alman Bira Fabrikaları Genel Müdürü Holger Eichele, “Müşterilerimizin bira kalitesine yönelik yüksek talepleri göz önüne alındığında, maltlama ve bira yapımında harcanan son derece yüksek çaba nedeniyle nihai ürün üzerindeki etkiler mümkün olduğunca düşük tutulmalıdır” diye yakınıyor. Dernek.
Bir dereceye kadar, sorun şimdilik daha iyi yıllara ait stoklarla dengelenebilir. Meteorologların ve iklim araştırmacılarının tahminlerine göre önümüzdeki yazlar daha da sıcak ve kurak geçecek. Tek gerçek çözüm laboratuvarda yatıyor gibi görünüyor.
Yeni çeşitler hala şüphe uyandırıyor
Bu nedenle Anton Lutz ve meslektaşları, Hop Araştırma Merkezi’nde yeni çeşitler üzerinde çalışıyor. Ekip, dünyanın en iyi şerbetçiotu yetiştiricilerinden biridir ve iklime daha dayanıklı çeşitlerle gelini geleceğe hazır hale getirmeyi amaçlamaktadır. Lutz, “Çeşitler ne kadar yeniyse, bu aşırı koşullara o kadar az tepki veriyorlar” diyor. İdeal olarak, yeni şerbetçiotu çeşitleri ısıya daha dayanıklıdır, daha az sulama gerektirir, haşerelere karşı daha iyi korunur ve hem çiftçiler hem de bira fabrikaları tarafından benzer şekilde kabul edilir. Ancak ikincisi kolay değil.
Özellikle bira üreticilerinin, özellikle aroma şerbetçiotu söz konusu olduğunda, endüstride değişim konusunda isteksiz oldukları düşünülüyor. Bu, demleme işleminin sonunda daha ince tatlar sağlar. Şerbetçiotu üreticisi Lutz, “Bira üreticileri çok temkinli çünkü biranın genel izleniminin değişeceğinden ve tüketicilerin bunu kabul etmeyeceğinden her zaman korkuyorlar” diyor.
Geleneksel Alman biralarının fazla meyvemsi olabileceği endişesi özellikle büyüktür. Her bira fabrikası, yeni bir aroma türünü kabul etmeden önce, tattaki büyük sapmaları ortadan kaldırmak ve kendi tariflerini uyarlamak için birkaç yıl boyunca kapsamlı test serilerinde ısrar ediyor.
Almanya’nın en büyük bira fabrikası Radeberger’in Dresden yakınlarındaki genel merkezi. Muhtemelen yeni şerbetçiotu türleri olmadan işe yaramayacaktır. (Kaynak: Imago/Joko)
Anton Lutz, “Uygun yıllar tekrar geldiğinde ve eski çeşitler yeniden iyi büyüdüğünde, mayalama girişimlerinin bir kısmı yeniden ortadan kalkar” diyor. Bu yaklaşımın riskli olduğunu düşünüyor: “Yeni türler, iklim değişikliğinin gelecekteki zorluklarına uyum sağlamanın tek yolunu sunuyor. Uzun vadede, bira üreticileri çeşitlerini değiştirmekten kaçınamayacak.”