Brüksel’e Avrupa gezisi için Union hayranları için 11 ipucu

ahmetbeyler

Active member
Katılım
25 Eyl 2020
Mesajlar
25,836
Puanları
36
Union koçu Urs Fischer, bir galibiyetten sonra koçluk kabininde sert bir içki içmeyi sever. Bu, 11Freunde yazarı Christoph Biermann’ın harika Union Insider kitabı “We will Live Forever”da bildirdiği şeydir. Peki 1. FC Union Berlin taraftarları ne yapıyor? Dünya forvet oyuncusu Gerd Müller’in (“Ölçüde iç”) tavsiyesine uyun ve takımınızı destekleyin. Köpenick’te, Federal Cumhuriyet’te. Ve uzun bir süre Avrupa çapında da. Brüksel’deki Royale Union St.-Gilles’deki ikinci maç Perşembe günü. Yolculuğun en az 90 dakikası programlanmıştır. 11 küçük ipucu – sadece patates kızartması ve bira hakkında değil.


1. Göz ardı edilmemesi gereken – Gare du Midi terminaline giden trende bile – şehrin yukarısındaki güçlü Adalet Sarayı. Adliye binası 40 yıldır yenilenmiş ve iskelesi yapılmıştır. Şimdi birinci iskeleyi sökmek için ikinci bir iskele var. Yıkımın sonbaharda başlaması planlanıyor. İddiaya göre. Bu Belçika için tipiktir. İnsanlar burada doğaçlama yapmayı sever. Genç devlet, Hollanda’dan ancak 1830’da ayrıldı (König ailesi, Saxe-Coburg ve Gotha’nın Alman soylu ailesinden geliyordu). Yeni ülke, başkentin üzerindeki devasa bina ile büyüklüğünü vurgulamak istedi.


İşe yaradı: Mimar Joseph Poulaert inşaat konusunda çılgındı ama önündeki güzel meydana da adını verdi: Poulaertplein’den (Metro 2 ve 6 Louise/Luiza. En iyisi on kişilik bilet almak) Carnet à dix – Karneh başını döndürdü) şehrin en güzel manzarasını söyledi. Üstelik bedava. Daha rafine ve pahalı çikolatalar, Place Sablon’da köşeyi dönünce. Aksi takdirde tren istasyonunda.


Önemli not: Deutsche Bahn, Brüksel ve Köln arasındaki tren güzergahını güvenilir olmayan bir şekilde işletmektedir. Kalkıştan önce trenin çalışıp çalışmadığını kontrol ettiğinizden emin olun. Alternatif olarak Fransız Thalys’i alın. O her zaman araba kullanır. Ek biletlerin iadesi yapılacaktır. Tren istasyonundaki en çok bunalmış personel ne derse desin. (Bilet trenle de alınabiliyor ama Fransız kondüktörler yolculuktan önce bilgi almak istiyor.)


2. Halihazırda Place Sablon’daysanız, şehrin ana cazibe merkezi olan Brüksel’de dedikleri gibi, şehir merkezine doğru Grand-Place’e doğru yürümeye devam edebilirsiniz. (Metro 1 ve 5, Bourse/Beurs istasyonu). Ve dil kültürü oyun kültürü kadar önemli olduğundan, küçük bir ipucu. La Place, Fransızca’da dişildir, bu nedenle Almanca çeviride sıklıkla kullanılır: Grand-Place. Flamanca: Grote Markt’ta daha kolay. Ve futbol fanatiği zaten bilir: Perşembe akşamı sahada önemlidir. (Meydandaki aşırı pahalı kafelerden kaçının.)


3. Grote Markt’ın hemen köşesinde, Belçika başkentinin ünlü sakinlerinin en küçüğü yaşıyor: Manneken Pis, gerçekten tercümeye ihtiyacı yok. Adam 400 yıldan fazla bir süredir Rue de Grands Carmes’te duruyor. Ve bu çıplak. Sadece bayramlarda bazen eşleşen bir mayo ile süslenir. Sendika hala kayıp. Ancak inisiyatif yasaktır. Belçika polisi katı kabul edilir.


4. İşeyen figürün köşesinde, çok sayıda oldukça pahalı restoranın bulunduğu Place St. Ancak moules frites – patates kızartması ile midye – Brüksel’in gerçek bir olmazsa olmazıdır, örneğin meydana paralel bir cadde olan Pré Salé, Rue de Flandre’de. Restoranda oturmak için beklemeniz gerekiyorsa: Aynı caddenin köşesinde, Au Laboureur pub vardır – gevşek bir şekilde çevrilmiştir: Zum Pflug. Çilingir erkek çocuklar için de uygundur. Bu arada, Brüksel’in ikinci ana yemeği (bira) patates kızartması ile gulaş, ülkenin Flaman bölgesinden geliyor ve adı Stoofvlees.


Yakındaki kanalın diğer tarafında Molenbeek’in eski değirmen bölgesi yer almaktadır. Şimdi biliyor musun? Daha az bilinen: Jacques Brel de oradan geliyor, ailesinin orada bir karton kutu fabrikası vardı. Oğul, Paris’te bir chansonnier olarak kariyer yaptı. Belçika’da böyle. Tanıma genellikle yalnızca ulusal sınırların dışında mevcuttur. Kevin de Bruyne’e bakın.


5. Brüksel aynı zamanda Avrupa’nın başkentidir. Adını Fransa Dışişleri Bakanı Robert Schuman’dan alan Schuman metro istasyonu, Avrupa bölgesinin ortasında yer almaktadır (metro hatları 1 ve 5). Hemen köşeyi dönünce Place Jourdan ve tam ortasında şehrin en ünlü chip dükkanı Maison Antoine yer alır. Angela Merkel bile zirve tatilinde buraya uğradı. Patates kızartması – buna patates kızartması demeyin – iki kez yağda kalır (yalnızca sığır eti yağı). Bu yüzden tatları çok güzel.


Ve bu yüzden sıra çok uzun. Küçük Brüksel anayasası: Patates kızartmasıyla meydandaki barlardan birine oturup içkinizi orada ısmarlayabilirsiniz. Güya, meyhaneler paralarının karşılığını alsınlar diye fazladan tuz kullanılıyor.


Çok fazla bira ve çok sayıda futbol barı var



6. Bu da ikinci konuyu gündeme getiriyor. Brüksel ve bira. Daha doğrusu: biralar. Çünkü buğday birası (Hoegarden), ekşi bira (Zinneke), pils (Estaminet, Jupiler, ikinci marka Belçika liginin adaşıdır) var. Ve – evet, evet – ayrıca vişne birası. Birçok küçük barda ayın birası vardır. Ve Belçika’da, Pfalz, Baden veya Saale-Unstrut gibi şarap bölgelerinde genellikle sadece üzüm suyundan bahseder gibi biraları hakkında konuşmak istiyorlar. Aşağıdakiler geçerlidir: Kötü İngilizceden korkmayın. Herkes Brüksel’de konuşuyor ve buna Globish deniyor. Ancak Brüksel’in kendisi Fransızca’yı tercih ediyor.


Flamanca aynı zamanda Belçika’da resmi bir dil olduğundan, şehirdeki tüm sokaklarda her zaman her iki ulusal dilde de tabelalar bulunur.


7. Birçok futbol barı var. Perşembe akşamı stadyum ziyareti planlanıyor. Ancak çarşamba günü top Avrupa’da da dönecek.


Lüksemburg Meydanı (Avrupa Parlamentosu’nun arkasında, politikacılardan korkmayın, bu hafta Strasbourg’dalar), Place Londres (Parlamento’dan beş dakika uzaklıkta) veya Grand-Place/Börse civarında iyi yerler. Brüksel’deki tipik köşe barları, koyu renkli mobilyaları nedeniyle Café Brun (kahverengi olarak telaffuz edilir) olarak adlandırılır. Bu Café Brun’dan biri, Parvis St. Gilles’teki (Metro 2 ve 6 Hôtel des Monnaies / Munthof veya 3 ve 4 numaralı tramvay hatları) St.-Gilles – kısaca Union – eski kulüp barıdır. Site içerisinde bir çok alternatif bulunmaktadır.


(Ve başka bir ipucu: Ücret kaçırmaya değmez. Berlin kontrolünün aksine, Brüksel’deki bir bilet kontrolü genellikle SEK operasyonuna benzer.)


8. Parvis St Gilles’in köşesinde, Place du Jeu de Balle’de düzenli bir bit pazarı vardır. Ne yazık ki sadece hafta sonları. Ulusal bayramda kral bile burada sallanır. Ya da karısı tarafından buna zorlanır. Meydanda ve paralel sokaklarda, sözde Marolles (örneğin, Rue des Rénards – Fuchsstraße’deki “Rénard” pub) Boudin Noir de servis edilir – başka bir Brüksel spesiyalitesi: Rheinland’da bilinen elma püresi ile siyah puding Himmel ve Ärd olarak.


Atomium, Heysel Stadı ve birçok müze



9. Şehirden çıkmak istediğinizde. Atomium, şehrin eteklerindeki Poulaertplein’den gelen güneşte parıldıyor. Bina demir atomik bir çerçeveyi temsil ediyor, 1958 Dünya Sergisi için inşa edildi ve içeride de ziyaret edilebilir (Metro 6 Roi Baudouin/Baudewijn).


Hemen köşede, aynı zamanda Kral Baudouin’in adını taşıyan stadyum var. Dindar Katolik, sırf ülkenin kürtaj yasasını imzalamamak için bir günlüğüne tahttan çekildiğinde hükümdar biraz ün kazandı. Adını taşıyan stad tarih kitaplarına da geçmiştir.


Mekan daha çok Heysel Stadı olarak bilinir. 29 Mayıs 1985’te, Avrupa futbolundaki en büyük taraftar felaketlerinden biri, bugün Şampiyonlar Ligi olan ulusal şampiyonlar kupasının finalinde yaşandı. Kazada 39 kişi hayatını kaybetti. Stadyum daha sonra yeniden modellendi ve şimdi Belçika milli takımı tarafından kullanılıyor.


10 Başka bir kültürel ipucu. Yine dışarıda bir şey. Belçika Kralı II. Leopold (1835–1905) Kongo’da korkunç bir tiranlığa öncülük etti.


Hatta bazı araziler özel mülkiyete aitti. Joseph Conrad, hala okumaya değer olan Heart of Darkness (1899) adlı kitabında suçları kamuoyuna açıkladı. Terörün saltanatı, Tervuren banliyösündeki Orta Afrika Müzesi’nde anılır (Metro 1’den Montgomery’ye, oradan Tramvay 44’ten Tervuren İstasyonu’na). Sergi birkaç kez yeniden tasarlandı ve hâlâ eleştiri için sebepler sunuyor. Yine de tüm zaaflarıyla görülmeye değer. Şehir merkezindeki diğer müzeler: Bozar Sanat Müzesi, Çizgi Roman Müzesi ve Tramvay Müzesi.


11. Muhteşem Joseph Marien stadyumu, 1919’dan beri Royale Union St Gilles’in evi olmuştur, ancak Avrupa geceleri için yeterince sofistike değildir. Union, yerel rakipleri RSC Anderlecht’in (Metro 5 Sint-Guido) Lotto Park stadyumuna taşınıyor. Berlin misafirleri, yolculuk tutkusu ev oyunu hissini bilirler. Tabii ki, bir avantaj var: Anderlecht’in eski işçi sınıfı semtindeki stadyumun çevresinde birçok küçük bar ve pub var. Sosis gibi klasik stadyum yemeklerinin yanı sıra istiridye de servis edilmektedir. Avrupa’da oynuyorsun.
 
Üst